מונוגרפיה ראשונה זו על הצייר אריה לובין (1980-1897) מבקשת לפרוש את פרקי יצירתו השופעת ופעילותו האמנותית בישראל
אריה לובין, גדעון עפרת, 2020
ביקוריו המוקדמים של לובין בפלסטינה והרושם העז, שהותירו עליו ערביי יפו, הטביעו חותם עמוק על מרבית יצירתו לעתיד – הדמות וההווי הערביים. אלה הפכו בחלוף הזמן בציוריו לסטריאוטיפ ששימש אותו לאימפרוביזציות צורניות מתמשכות. שהייתו בצרפת ב- 1923 חיזקה בלובין את זיקתו למודרנה וציוריו נעו מפיגורטיביות/ מופשטות מגוונות אל עבר התנסויות בקוביזם, פיגורטיביות סזאנית פוסט-אימפרסיוניסטית וייצוגים של טבע דומם ונופים.
מונוגרפיה ראשונה זו על הצייר אריה לובין (1980-1897) מבקשת לפרוש את פרקי יצירתו השופעת ופעילותו האמנותית בישראל
גדעון עפרת
ביקוריו המוקדמים של לובין בפלסטינה והרושם העז, שהותירו עליו ערביי יפו, הטביעו חותם עמוק על מרבית יצירתו לעתיד – הדמות וההווי הערביים. אלה הפכו בחלוף הזמן בציוריו לסטריאוטיפ ששימש אותו לאימפרוביזציות צורניות מתמשכות. שהייתו בצרפת ב- 1923 חיזקה בלובין את זיקתו למודרנה וציוריו נעו מפיגורטיביות/ מופשטות מגוונות אל עבר התנסויות בקוביזם, פיגורטיביות סזאנית פוסט-אימפרסיוניסטית וייצוגים של טבע דומם ונופים.